Europa Centralna powitała pierwszych klientów

europa-centralna-otwartaEuropa Centralna, jedno z największych centrów handlowych w regionie, z kilkudziesięcioma sklepami międzynarodowych i polskich marek, kawiarniami, restauracjami i placami zabaw dla dzieci, została otwarta dzisiaj w Gliwicach. Pierwsza część projektu, czyli park handlowy połączony z galerią, zajmuje 67 tys. mkw., a w przyszłości planowane jest uruchomienie kolejnych części.

Położone w strategicznym miejscu, w sercu Górnego Śląska, przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 oraz drogi krajowej nr 44, jest idealnym miejscem na kompleksowe zakupy. Europa Centralna została zaprojektowana jako oryginalne i praktyczne połączenie galerii handlowej i parku handlowego. Idea ta, unikatowa w skali kraju, pozwala klientom na załatwienie w jednym miejscu wszystkich spraw – można tu np. jednocześnie kupić materiały do domu i ogrodu, sprzęt do majsterkowania i ubrania z najnowszych kolekcji.

– Wierzę w to, że już od samego początku Centrum Handlowe Europa Centralna stanie się głównym miejscem zakupów w regionie, między innymi z powodu łatwości dojazdu, co dotyczy zarówno okolicznych mieszkańców, jak i tych z innych regionów, którzy będą podróżowali autostradami – mówi Jonathan Tinker, członek zarządu Helical Poland, która buduję Europę Centralną w spółce joint venture z Standard Life Investments.

Poza praktycznymi rozwiązaniami dla klientów, Europa Centralna wyróżnia się również w dziedzinie ochrony środowiska, spełniając w tym zakresie najwyższe standardy. Europa Centralna uzyskała certyfikat ekologiczny BREEAM na etapie projektowym (Design Stage) i otrzyma teraz certyfikat BREEAM In Use dla już istniejących obiektów. BREEAM (BRE Environmental Assessment Method), jest brytyjskim systemem oceny budynków szacującym wpływ budownictwa na środowisko i wyznaczającym standardy zrównoważonego projektowania, nie tylko pod kątem innowacyjnych rozwiązań technicznych, ale również pod względem podniesienia komfortu korzystania z obiektu przez przyszłych użytkowników.

– Zgodnie z polskim prawem, nowe budynki muszą spełniać określone wymogi, dotyczące oszczędności energii. W przypadku Europy Centralnej inwestor zdecydował się dodatkowo na certyfikację BREEAM. Nałożył tym samym na siebie wiele dodatkowych obostrzeń w zakresie: czasu budowy, zarządzania projektem, zdrowia i samopoczucia klientów oraz pracowników, zużycia i dystrybucji wody i energii, transportu, wykorzystywanych materiałów budowlanych, gospodarki odpadami, wykorzystania przestrzeni, ekologii oraz minimalizacji potencjalnych zanieczyszczeń emitowanych na etapie budowy oraz użytkowania obiektu – wylicza Hans van de Sanden, z firmy Grontmij, asesor BREEAM dla projektu Europy Centralnej.

Obiekt jest wynajęty już w około 90 proc. przez firmy takie jak: Saturn, Castorama, Tesco Extra, Jula, Ski Team, Jysk, Smyk Megastore, New Yorker, Solar, Reserved, H&M, Cubus, Lindex, CCC, Bershka, Apart, RTV Euro AGD, TUI, home&you, Super-Pharm, Neckermann, Deichmann, City Sport, Mohito, Promod, Cortland Apple Premium Reseller, Stradivarius, Rossmann, Takko Fashion, czy Douglas. Od 4 lutego działa już, zaprojektowany według najnowszego konceptu, jeden z najbardziej efektownych w regionie McDonald’s Drive Thru, ze specjalną salą zabaw dla dzieci GYM&FUN, a 27 lutego pierwszych klientów przyjęły Castorama, Saturn oraz RTV Euro AGD. Kolejne sklepy będą otwierane sukcesywnie w ciągu najbliższych tygodni.

Na terenie obiektu można skorzystać między innymi z usług pocztowych, paczkomatu, wypożyczalni wózków inwalidzkich oraz parasoli. Zmotoryzowani klienci mogą zostawić swój samochód na liczącym 2,3 tys. miejsc parkingu, a nieposiadającym własnego środka transportu Centrum umożliwia transport dwiema bezpłatnymi liniami autobusowymi. Szczegółowy rozkład jazdy oraz informacje na temat dojazdu można znaleźć na stronie internetowej Europy Centralnej.

Przez najbliższe tygodnie o dojeździe do Centrum informować będzie około 100 charakterystycznych kolorowych znaków drogowych, umieszczonych w widocznych punktach Gliwic, Zabrza oraz przy wszystkich drogach dojazdowych do obiektu. To, co dzieje się w Centrum, czyli m.in. wszelkie oferty i promocje można śledzić na Facebooku i na Twitterze.

One Response to

  1. This is a good tip especially to those fresh to the blogosphere.

    Brief but very precise info… Many thanks for sharing this one.
    A must read post!

Dodaj komentarz